Reklamační řád

K zajišťování správného postupu při uplatňování a vyřizování práv občanů nebo právnických osob (dále jen „zákazník“) z odpovědnosti za vady služeb poskytnutých nebo obstaraných Alena Kubalová - Travel Agency, IČO: 43801862,T:608101596, email: apc@apc-ck.cz (dále jen „cestovní agentura“), slouží tento reklamační řád.

Článek 1

Cestovní agemtura odpovídá za řádné a včasné poskytnutí objednané a potvrzené služby. Cestovní agemtura je povinna zákazníka správně a úplně informovat o rozsahu a podmínkách poskytovaných služeb.

Článek 2

Poskytování služeb cestovní agemtury zákazníkům, odpovědnost za poskytnutí služby a právo z odpovědnosti za vady poskytnuté služby se řídí ustanoveními o zájezdu zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

Článek 3

  1. Jestliže zákazník zjistí, že služba poskytnutá cestovní agenturou má vadu, může uplatnit své právo z odpovědnosti za tuto vadu (dále jen „reklamaci“).
  2. Zákazník může reklamaci uplatnit písemně na email cestovní agemtury. Zákazník může uplatnit reklamaci za svoji osobu a také za osoby, za které reklamované služby v rámci své smlouvy jako objednavatel zájezdu objednal a zaplatil. V případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, je zákazník povinen ve smyslu §§ 2900 až 2903 NOZ ve vlastním zájmu ústně nebo písemně uplatnit reklamaci neprodleně po zjištění vady přímo v místě pobytu nebo při čerpání služby cestovního ruchu a to u zástupce cestovní agemtury nebo kontaktovat přímo cestovní agemturu (doporučujeme), aby mohlo být zabráněno škodě.
  3. Po ukončení čerpání služeb má zákazník právo uplatnit reklamaci písemnou formou a to bez zbytečného odkladu.

Článek 4

  1. Zákazník má právo uplatnit svou reklamaci písemnou formou - emailem zaslaným na emailovou adresu cestovní agemtury uvedené v prvním v ).
  2. Doporučujeme, aby zákazník v reklamaci uvedl údaje potřebné pro identifikaci reklamovaných služeb, zejména č. obj. (smlouvy o zájezdu), předmět reklamace, tj. popis vady služeb včetně případných důkazů a čeho se reklamací domáhá.
  3. Cestovní agemtura vyřídií reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne doručení reklamace cestovní agentuře, nedohodne-li se se zákazníkem jinak.

Článek 5

Reklamuje-li zákazník vadu služeb cestovní agemtuře v průběhu jejich poskytování u zástupce cestovní agemtury, ten může rozhodnout o reklamaci ihned. Jestliže není na základě uplatněné reklamace sjednána náprava ihned, pak má zákazník právo uplatnit svou reklamaci po svém návratu dle čl. 4 tohoto reklamačního řádu.

Článek 6

Pro vyřizování reklamací týkajících se zahraničních nebo tuzemských dopravních cenin platí příslušné tarifní předpisy dopravních organizací.

Článek 7

Zákazník má právo poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podávat informace, předkládat doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do jejich důvodu, podat upřesňující informace atp. Zákazník má ve smyslu §§ 2900 až 2903 NOZ, povinnost počínat si tak, aby mu následkem nevyužití práva uvedeného v tomto článku nevznikla škoda.

Článek 8

Vyřízení oprávněné reklamace spočívá v bezplatném odstranění vady služby nebo doplnění služby a, je-li to podle charakteru služby možné, rovněž v poskytnutí náhradní služby.

Článek 9

Nepovažuje-li zákazník vyřízení reklamace ze strany zástupce cestovní agemtury nebo pověřeného pracovníka za uspokojivé, je oprávněn požádat o přezkoumání správnosti postupu, popř. přehodnocení věcného vyřízení reklamace. Cestovní agemtura je povina se k odvolání vyjádřit ve lhůtě do 30 dnů po obdržení. Uplatnit toto odvolání písemnou formou může zákazník opět nejpozději do jednoho měsíce ode dne zaslání stanoviska cestovní agemtury.